دانشگاههای علوم پایه بلاروس

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. دانشگاههای بلاروس
  4. chevron_right
  5. دانشگاههای علوم پایه بلاروس

دانشگاه ملی دولتی بلاروس BGU

 

دانشگاه دولتی بلاروس (ب.گ.او) یک دانشگاه دولتی و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور بلاروس می باشد که در هشتم آبان ماه سال ۱۳۳۰ هجری شمسی (مطابق با ۳۰ اکتبر ۱۹۲۱ میلادی ) تأسیس شده است. در حال حاضر این دانشگاه یکی از مجتمع های بزرگ علمی و آموزشی است که دارای ۱۷ دانشکده و همچنین انستیتو و سازمانهای تکنولوژی ، انستیتوی مدیریت فن آوری ، انستیتوی الهیات و کالج های حقوقی می باشد. بعلاوه ، در ساختار این دانشگاه سه انستیتوی تحقیقات علمی ، ۵ مرکز تحقیقاتی ملی ، ۱۴ موسسه علمی – صنعتی قرارگرفته اند.

در این دانشگاه ، بیش از ۸۵۰۰ نفر مشغول به فعالیت می باشند که در میان آنها ۳۰۰۰ استاد ، ۴ دانشمند ، ۱۲ نفر عضو آکادمی علوم بلاروس ، تقریباً ۴۰۰ دکتر، ۱۶۰۰ دانشیار قرار دارند. بیش از ۲۴۰۰۰ دانشجو در ۵۷ رشته مختلف و بیش از ۲۰۰ تخصص مشغول به تحصیل می باشند
متخصصین و محققین عالی رتبه این دانشگاه همواره در حال تحقیق و بررسی روش های جدید و امروزی آموزشی باشند. روند تحصیل در دانشگاه (ب.گ.او) بر اساس فعالیتهای علمی- تحقیقی استوار است . به همین دلیل ، فارغ التحصیلان این دانشگاه با موفقیت در کشور بلاروس مشغول به کار می شوند و آمادگی علمی و حرفه ای خود را در رشته تحصیلی شان به همگان ثابت می نمایند.
این دانشگاه دارای توافقنامه همکاری با بیش از ۹۰ دانشگاه معتبر از ۳۱ کشور جهان است و در چهارچوب این توافق نامه های همکاری ، انجام تحقیقات مشترک علمی ، انجام پروژه های فرهنگی و تبادل دانشجو و محقق جای گرفته است.

دانشکده های ب.گ. او عبارتند از
دانشکده فیزیک
دانشکده رادیو فیزیک و الکترونیک
دانشکده علوم انفورماتیک و ریاضیات کاربردی
دانشکده علوم مکانیکی
دانشکده شیمی
دانشکده بیولوژی
دانشکده علوم جغرافیایی
دانشکده خبرنگاری
دانشکده زبان شناسی
دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی
دانشکده اقتصاد
دانشکده حقوق
دانشکده روابط بین الملل
دانشکده علوم پیش دانشگاهی برای دانشجویان خارجی
دانشکده علوم انسانی
دانشکده نظامی

شهریه دانشگاه:

بسته به رشته متغییر و از ۲۰۰۰تا۳۵۰۰ دلار متفاوت است .

دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس BGEU

 

دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس (نار خوز) در سال ۱۳۱۲ خورشیدیو۱۹۳۳ میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه یکی از دانشگاه های بزرگ بلاروس است که در زمینه اقتصاد، مدیریت و حقوق به تربیت متخصص می پردازد. فارغ التحصیلان این دانشگاه در تمامی بخشهای اقتصادی این کشور و خارج از کشور به کار مشغول هستند. در سال ۲۰۰۵ دستاوردهای علمی تحقیقی این دانشگاه در نمایشگاههای مختلف در هانوور، سئول، بیروت، یوهانسبورگ، آنکارا، ورشو و نیز در برخی از شهرهای روسیه به معرض بازدید عموم گزارده شد. در نمایشگاه های بین المللی برگزار شده در کشورهایی مانند روسیه، لیتوانی، لهستان، این دانشگاه موفق به کسب ۲۱ مدال و ۱۱ دیپلم افتخار و تقدیر نامه جهت تولید و معرفی دستاوردهای علمی – صنعتی عالی شده است. این دانشگاه دارای توافقنامه همکاری با بیش از ۹۰ دانشگاه معتبر دارد

 

دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس شامل دانشکده های ذیل می باشد:
دانشکده مدیریت*
دانشکده حسابداری و اقتصاد*
دانشکده امور بانکی*
دانشکده روابط اقتصاد بین الملل*
دانشکده اقتصاد بازرگانی و مدیریت *
دانشکده بازاریابی *
دانشکده حقوق*
دانشکده زبانهای خارجی*

بعلاوه ، دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس دارای مرکز آموزشی “توریسم” و مرکز آموزشی “مدیریت و بازرگانی” ، مرکز ویژه “مشاوره بازرگانی” و مرکز آموزشی “علوم پیش دانشگاهی” و مرکز تخصصی “علوم روانشناسی و آموزش ” می باشد. دانشگاه مذکور همچنین از یک مرکز تحقیقاتی ، و مرکز چاپ و ارتباطات بهره مند است . کتابخانه این دانشگاه یکی از بهترین و مجهز ترین کتابخانه های این کشور می باشد
این دانشگاه علاوه بر شهر مینسک ، دارای دو شعبه درشهرهای بابروسک و پینسک می باشد
دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس دارای دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. فارغ التحصیلان می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع “پیش دکترا” (آسپیرانت ) بصورت تمام وقت یا نیمه وقت و سپس در مقطع “دکترای تخصصی ” شرکت نمایند.
بیش از ۲۵۰۰۰ دانشجو به همراه ۱۲۰۰ عضو کادر آموزشی که ۴۷% آنها دارای درجات عالی علمی می باشند ، مشغول به تحصیل هستند.
شهریه این دانشگاه از ۱۶۰۰ تا ۱۸۵۰ دلار است .

 

دانشگاه شیمی و مواد بلاروس BSU

 

این دانشگاه با قدمت بیش از ۷۵ سال دارای ۱۰۹۵۰ دانشجو مشغولاست و ۶۵۰ استاد برجسته و۴۰ آکادمیک و ۷۰ پروفسور مشغول تدریس در این دانشگاه میباشند.

این دانشگاه شامل دانشکده های زیر میباشد .

۱-دانشکده چوب، جنگل وامورات جنگلی

۲- دانشکده ماشین ها و تجهیزات چوب و جنگل وتولید این لوازم

۳-دانشکده تکنولوژی و تولید مواد شیمیایی آلی (رنگها، لاکها، پلاستیک…) و پترو شیمی و نفت وگاز

۴-دانشکده تولید ماشینها مواد معدنی

۵-دانشکده تکنولوژی شیمیایی مواد معدنی

۶-دانشکده تکنولوژی چاپ و دستگاه های چاپی

شهریه رشته های این دانشگاه سالانه۱۲۰۰دلار است

دانشگاه دولتی ورزش و توریسم بلاروس BGSTU

 

این دانشگاه زیر نظر وزارت تربیت بدنی و توریسم کشوربلاروس اداره می شود.

اساتید و مربیان این دانشگاه علاوه بر دارا بودن مدارج علمی بالا، اکثرا قهرمان سالهای قبل اروپا و جهان و المپیاد بوده اند که در تربیت نخبگان ورزش و مربیان شهرت جهانی دارند.

من جمله فارغ التحصیلان و استادان این دانشگاه، قهرمان جهان آقای “الکساندر مدوید” میباشند که بیش از ۱۰ بار قهرمان جهان و المپیک در رشته کشتی آزاد گردیده و رقیب جهان پهلوان تختی نیز بوده است.

اکنون دو هزار دانشجو با بهره گیری از مدرنترین متدهای روز جهان در رشته های مختلف ورزشهای جمعی و انفرادی و طب ورزشی مشغول تحصیل هستند که ۲۷۰ نفر آنها قهرمانان اروپا، جهان و المپیک در رشته های مختلف میباشند.

سیستم آموزش این دانشگاه، تحت نظر اساتید مجرب در سالنهای ورزش و استادیوم های مجهز به پیشرفته ترین وسائل تکنیکی و با نظارت مراکز طب ورزشی اداره میشود.

 

شهریه دانشگاه بطور سالیانه:

تمامی رشته ها ۲۰۰۰-۱۵۰۰ دلار

آکادمی دولتی دامپزشکی ویتبسک

 

دانشگاه زبان های خارجه مینسک یکی از قدیمی ترین دانشگاههای بلاروس است که برگذار کننده دوره های لیسانس  و فوق لیسانس و دکترا در زبان های انگلیسی ,المانی,فرانسوی ,ایتالیایی ,ژاپنی ,چینی,عربی ,ترکی ,کره ای,چکی, فارسی ,روسی و بلاروسی است.

 

دانشگاه دولتی زبان شناسی مینسک در زمینه آموزش زبانهای خارجی از رتبه اول برخوردار می باشد.
امروزه هجده زبان شامل انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، چینی، عربی، ترکی، کره ای، سوئدی، لهستانی، چک، هلندی، فارسی، عبری، روسی و بلاروسی بطور حرفه ای تدریس وزبان فنلاندی هم به زودی به آنها افزوده می شود.
در حال حاضر آموزش در هفت رشته دانشگاهی شامل تفسیر وترجمه، تدریس زبان، خدمات ارتباطی، روابط عمومی،روابط بین الملل (سیاسی)، روابط اقتصادی خارجی و گردشگری بین المللی و همچنین هجده رشته تخصصی از جمله ادبیات جهان، محاسبات زبانی، کشور شناسی، ترجمه ادبی، ترجمه فنی، ترجمه همزمان، فناوری های ارتباطات در کسب و کار، طراحی گرافیک و غیره صورت می گیرد.
همچنین آموزش در مقاطع کارشناسی ارشد ودکتری در تمام رشته های علمی در دانشگاه زبان شناسی امکان پذیر بوده و دوره کارشناسی تجربی در چهاررشته جدید شامل ترجمه و ترجمه شناسی، مدیریت ارتباطات، تجزیه و تحلیل داده ها و فناوری های جدید در تدریس زبانهای خارجی برگزار می گردد.

دانشگاه زبان شناسی مینسک، مرکز هماهنگی فعالیتهای علمی و آموزشی دانشکده ها و رشته های زبانهای خارجی پانزده دانشگاه و هفت کالج تربیت معلم بلاروس بوده و انجمن آموزشی که تهیه برنامه های تحصیلی و استانداردهای آموزشی با توجه به رشته تخصصی دانشگاه برای تمام سطوح نظام آموزشی را بر عهده دارد در آن فعالیت می کند.
دانشگاه زبان شناسی مینسک به طور فعال در تهیه و اجرای سیاست نوآوری جمهوری بلاروس در زمینه آموزش زبانهای خارجی شرکت می کند که به دلیل تخصصی بودن آن،امکان تأمین تمام نیازهای آموزشی جوانان در زمینه تحصیلات علوم انسانی، زبان شناسی و تدریس زبانهای خارجی فراهم شده است.
دانشگاه زبان شناسی، عضوانجمن بین المللی دانشگاه ها که آموزش مترجمین حرفه ای را بر عهده دارد (CIUTI)و همچنین عضوانجمن دانشگاه های امضاء کنندگان تفاهمنامه با سازمان ملل متحد می باشد.
همچنین این دانشگاه عضو فعال مؤسسه بنیادی زبان و فرهنگ کشورهای مشترک المنافع، عضو دائم انجمن بین المللی مدرسان زبان و ادبیات روس، مبتکر اجرای پروژه منحصر به فرد آموزشی و علمی Lingvaparkدر زمینه بهره برداری از ظرفیتهای فکری بعنوان دانشگاه اصلی زبان شناسی کشور جهت حل و فصل مؤثر مشکلات آموزش زبانها و میانجی بین زبانها از جمله فعالیتهای تولیدی،اجتماعی، اقتصادی و همچنین همراهی کالاها و خدمات تولیدی به زبانهای مورد تقاضا و زبانهای نادر می باشد.
تعداد ۷۸۱ استاد و پرفسور که از تجربیات و مهارتهای حرفه ای منحصر به فرد در زمینه آموزش و پرورش و روش تدریس برخوردار بوده و متخصصینی از کشورهای امریکا، آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن،چین، سوئد، کره، ایران، ترکیه، روسیه و غیره مشغول به تدریس می باشند.
فعالیت نوآوری در زمینه آموزش و پرورش و شرایط مطلوب زندگی موجب ارتقاع اعتبار دانشگاه زبان شناسی مینسک در سطح بین المللی شده که تعداد رو به رشد دانشجویان خارجی و توجه ویژه دستگاه دیپلماسی کشورهای مختلف بیانگر این واقعیت است.
در حال حاضر تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاریدانشگاه بطور کامل با مقتضیات روز مطابقت دارد. بیش از ۱۲۰۰ دستگاه کامپیوتر، اتاقهای درس مجهز به سیستم هوشمند و چند رسانه ای موجود می باشد. سیستمهای خودکاردفتر داری و خدمات کتابخانه ای در حال تعمیم بوده، مراکز اینترنت افتتاح می شوند، تجهیزات آزمایشگاه ها و مراکز زبانها و فرهنگها بطور کامل نوسازی گردید.
از دیگر امکانات می توان به سالن بزرگ و مدرن اجتماعات برای برگزاری جشنواره ها، کنسرت ها، مسابقات و نمایشگاه ها اشاره کرد که دانشجویان در آن خلاقیت های خود اعم از موسیقی کر و پاپ، فولک مدرن، رقص کلاسیک و مدرن، KVN(باشگاه افراد شاد و حاضر جواب)، تئاتر درام و نواختن آلات موسیقی مختلف از جمله تار را به نمایش می گذارند.

 

دانشگاه دولتی برست brsu

دانشگاه پلی تکنیک گومل بلاروس GGU

 

انستیتو پلی تکنیک گومل در سال ۱۹۸۱ میلادی بر پایه بنیه علمی و امکانات شهر گومل تاسیس گردید و در سال ۱۹۹۸ وزارت امور عالی جمهوری بلاروس صدور گواهینامه ای این انستیتو را با نام دانشگاه پلی تکنیک گومل به رسمیت شناخته است.

 

دانشکده ها و رشته های این دانشگاه عبارتند از:
دانشکده ماشین آلات حمل و نقل فنی، توسعه میادین نفت و گاز
دانشکده مهندسی مکانیک، فناوری مهندسی مکانیک سیستم های آبی
دانشکده مهندسی فناوری و پردازش، فن آوری تجهیزات و اتوماسیون کار، واحدهای مرتبط با تراکتور و کشاورزی
دانشکده مهندسی نیرو (قدرت)، مهندسی شبکه، تکنولوژی تولید و مدیریت تجهیزات نیرو، مهندسی نیرو حرارت
دانشکده اتوماسیون و سیستم های اطلاعاتی، میکرو الکترونیک و ریز پردازنده های سیستم های اطلاعاتی، سیستم و تکنولوژی اطلاعات، فناوری راه اندازی الکترونیکی
دانشکده اقتصاد و جامعه، اقتصاد و مدیریت سازمانی، مدیریت صنعتی و بانکی، بازاریابی در صنایع و خدمات، مدیریت خرید و فروش

برای تحصل در ارزان ترین کشورهای دنیا با ما تماس بگیرید

دانشگاه فنی دولتی بلاروس BNTU

 

 

این دانشگاه در سال ۱۹۲۰ تاسیس گردیده و اکنون یکیاز بزرگترین مراکز علمی و پژوهشی و تربیت کادر فنی کشور بلاروس محسوب می شود. بیش از پنجاه هزار نفر دانشجوی داخلی و خارجی بصورت تمام وقت یا نیمه وقت و دوره های تکمیلی و تخصصی در هفتاد و دو رشته مشغول به کسب علم در این دانشگاه میباشند.

این دانشگاه دارای کادر علمی مجرب با دانش و متعهد و علاقه مند به آموزش میباشد که حدود ۱۸۰۰ نفر آنها دارای مدرک پروفسورا هستند.

این دانشگاه با بیش از ۶۴ موسسه علمی فنی و تحقیقاتی جهان قرارداد تبادل استاد و دانشجو دارد از سال ۱۹۶۴ از کشورهای مختلف جهان دانشجو پذیرفته که هم اکنون بیش از ۲۰۰۰۰ فارغ التحصیلان این دانشگاه در یکصد کشور جهان در پست های دولتی و خصوصی مشغول بکار میباشند.

یکی از دانشجویان این دانشگاه به نام آقای “ژوزف آلفیورف” در سال ۲۰۰۰ موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک گردید.

این دانشگاه دارای ۱۵ دانشکده به شرح ذیل می باشد:
دانشکده ماشین آلات کشاورزی
دانشکده معماری
دانشکده مهندسی
دانشکده ساخت ماشین آلات صنعتی
دانشکده مکانیک و فن آوری
دانشکده صنعت
دانشکده راه و ساختمان
دانشکده تکنولوژی اطلاعات
دانشکده مدیریت، بازرگانی و بازاریابی
دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست
دانشکده حمل و نقل
دانشکده تولید و ساخت انرژی
دانشکده انرژی

این دانشگاه  ۱۰۹ گروه درسی مختلف، ۵ دفتر تخصصی تولیدی، واحد تحقیقات علمی شامل ۴۶ لابراتوار تخصصی، یک انستیتوی بین المللی آموزش مکاتبه ای، ۳ انستیتوی عالی با ۶ شعبه جهت تربیت متخصص در این دانشگاه مشغول فعالیت می باشند. در حال حاضر، در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه ۱۳۰ دانشجو بصورت تمام وقت و ۴۰ دانشجو به صورت نیم وقت در حال آموزش دارد.

قریب به ۱۶۰۰ نفر اساتید برجسته که بیش از ۵۰% آنها دارای درجات عالی علمی می باشند در این دانشگاه مشغول به تدریس می باشند.
بیش از ۵۰% متخصصین صنعتی کشور بلاروس در زمینه های ساخت ماشین آلات، حمل و نقل، متالوژی، راه و ساختمان و معماری در سطح بین المللی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

 

شهریه های دانشگاه:

رشته های مهندسی سالیانه ۱۳۰۰ یورو

رشته آی تی سالیانه  ۱۴۵۰ یورو

رشته معماری سالیانه ۱۷۵۰ یورو

برای تحصیل در ارزان ترن کشورهای دنیا با ما تماس بگیرید:

دانشگاه مهندسی کشاورزی بلاروس BGAU

 

دانشگاه دولتی فنی مهندسی کشاورزی بلاروس از دانشگاههای پر اهمیت و مطرح در بلاروس می باشد که پس از گذشت ۵۰ سال در حال حاضر به آموزش و تربیت ۳۰۰۰۰ نفر متخصص با کیفیت و سطح علمی بالا پرداخته است. این دانشگاه از هفت دانشکده تشکیل شده و دارای ۳۷ کرسی علمی است.

دانشکده ها عبارتند از:
دانشکده مکانیک کشاورزی
دانشکده خدمات و فنون سرویس دهی
دانشکده انرژی – کشاورزی
دانشکده مدیریت و سازمان دهی
دانشکده علوم اجتماعی
دانشکده پیش دانشگاهی (ورودی) برای فارغ التحصیلان دبیرستان ها

[singlepic id=34 w=320 h=240 float=]

 

در این دانشگاه تربیت متخصص در ۸ رشته و ۱۲ تخصص به شرح زیر انجام می گیرد:
تامین پروسه فنی ماشین آلات
پروژه های فنی ماشین آلات کشاورزی (ابزار آلات کشاورزی جهت پرورش نباتات)
فنون عملیات کاشت و داشت محصولات کشاورزی
تعمیر و نگهداری ماشین آلات و ابزار کشاورزی، سازماندهی و فناوری سرویس دهی
منابع و تامین انرژی ماشین آلات کشاورزی (برقی کردن ماشین آلات، خود کاری سازی و پروسه های فنی نصب ماشین آلات و ابزار کشاورزی، مدیریت و امنیت انرژی در کشاورزی، تامین انرژی الکتریکی، حرارتی)
فناوری مواد
اقتصاد و مدیریت بنگاههای اقتصادی
مدیریت اطلاعات

[singlepic id=35 w=320 h=240 float=]

 

از این دانشگاه ۵۱۶ استاد که ۴۸۹ نفر آنها عضو دائمی دانشگاه می باشند مشغول به کار هستند.

در این دانشگاه ۴۳ نفر دکترای علمی، ۱۹۸ نفر کاندیدای دکترا، ۲ نفر آکادمیسین، ۳۴ نفر پروفسور و ۱۵۶ نفر دانشیار وجود دارد. اساتید دانشگاه بطور مدام در حال پژوهش و دانش افزایی بوده که مسلماً موجب پیشرفت کیفیت سطح علمی و تدریس در این دانشگاه می باشد. کتابخانه دانشگاه فنی مهندسی کشاورزی نقش مهمی را در تامین اطلاعات و نیاز دانشجویان دارد. مساحت کل کتابخانه ها نزدیک ۱۴۸۸ متر مربع است. همچنین در سه شعبه از خوابگاههای شماره یک و سه و هفت، کتابخانه وجود دارد. هم اکنون ۵ سالن مطالعه با ظرفیت ۳۶۰ نفر در این دانشگاه وجود دارد که به لحاظ اطلاع رسانی، این دانشگاه دارای یک شبکه محلی اینترنت فعال با سرعتی بالا است. همچنین ۱۴ اتاق کامپیوتر که از میان آنها ۷ کلاس برای استفاده کلیه دانشجویان دانشگاه در رشته های گوناگون در نظر گرفته شده است.
در مجموع دانشگاه دارای ۸ خوابگاه با ظرفیت ۳۱۷۰ تخت می باشد.
در سراسر سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ میلادی بیش از چهل طرح علمی تحقیقی این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و موفق به دریافت دیپلم افتخار شده اند.
در نمایشگاه بین المللی ” بلاگرو ” که در سالها ۲۰۰۰ الی ۲۰۰۴ دیپلم های افتخار به دانشگاه اعطا شد بعلاوه به ۶ طرح ابتکاری دانشگاه دیپلم درجه یک اهدا گردیده است.

 

دانشگاه انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس BIRU

 

این دانشگاه در سال ۱۹۶۴ تاسیس گردید و هم اکنون با کادر علمی مطرح در سطح جهانی و مجهز به ابزار های تکنولوژی روز این فن در ۲۸ رشته و ۴۴ تخصص تا به حال بیش از ۴۵ هزار مهندس و ۷۴۵ پروفسور و ۷۰ دکترای علوم تحویل بخش صنعت داده است.

 

از سال ۱۹۸۷ بیش از ۷۰۰۰ متخصص این دانشگاه در بخش دولتی و خصوصی کشور های اروپایی و آمریکا مشغول به کار گردیده اندو این مرکز با اکثر دانشگاه های مطرح جهانی رابطه علمی پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو دارد.

و همچنین از امسال در چند رشته اقدام به بازگشایی دروسی به زبان انگلیسی نموده اند.

 

دانشگاه تکنولوژی و فن اوری بلاروس BSTU

دانشگاه تکنولوژی و فن اوری بلاروس در سال ۱۹۳۰در مینسک تاسیس شد.

این دانشگاه متشکل از ۱۰ دانشکده و ۵۱ دپارتمان است.سالانه بیش از ۴۰۰ کارشناس از این دانشگاه فارق التحصیل میشوند.

 

دانشگاه تکنولوژی و فن اوری بلاروس با کشورهایی از قبیل المان, ایران, اکراین, یونان و روسیه تعامل و همکاری بین المللی دارد.

دانشکده ها:

۱-دانشکده جنگلداری

۲-دانشکده مهندسی چوب

۳-دانشکده فن اوری

۴-دانشکده مهندسی شیمی

۵-دانشکده اقتصاد

۶-دانشکده چاپ و نشر

این دانشگاه ارائه دوره های پیش دانشگاهی به دانشجویان خارجی نیز میباشد.دروس دوره پیش دانشگاهی شامل :

زبان روسی (۸۴۰ ساعت)

ریاضیات (۱۴۴ ساعت)

شیمی (۱۴۴ ساعت)

فیزیک (۹۶ ساعت)

رسم فنی (۴۸ ساعت)

دانشگاه فنی مهندسی ویتبسک VSTU

معرفی شهر ویتبسک

 

شهر ویتبسک در شمالی ترین نقطه بلاروس واقع شده است .این شهر یکی از تاریخی ترین شهرهای بلاروس با بناهای قدیمی و معماری کهن است .

مردم شهر ویتبسک مانند دیگر مردم بلاروس شاد و مهربان هستند.

دانشگاه فنی مهندسی ویتبسک در شهر ویتبسک بلاروس واقع شده است.

این دانشگاه متشکل از ۶ دانشکده است که عبارتند از :

دانشکده مکانیک

دانشکده هنر و فناوری

دانشکده طراحی و دیزاین

دانشکده اقتصاد

دانشکده  علوم اجتماعی

دانشکده برگذار کننده دوره های پیش دانشگاهی

دانشگاه فنی مهندسی ویتبسک ارائه دهنده دوره های پیش دانشگاهی به دانشجویان خارجی میباشد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه فنی مهندسی ویتبسک :

-پاسپورت و ترجمه پاسپورت

شناسنامه و ترجمه شناسنامه

-۶ قطعه عکس

-مدارک تحصیلی به صورت ترجمه شده

-ازمایش ایدز و هپاتیت بی

Vitebsk State Technolodical University

۷۲, Moskovsky Prospekt
۲۱۰۰۳۵ Vitebsk
Belarus

آکادمی دولتی دامپزشکی ویتبسک

 

اکادمی دولتی دامپزشکی ویتبسک یکی از قدیمی ترین دانشگاهها در زمینه دامپزشکی و دام پروری و علوم دامی میباشد.

 

این اکادمی شامل ۵ دانشکده ۳۴۰ استاد و ۱۷۱ پروفسور است که رشته هایی از قبیل دامپزشکی و بهداشت دام ,فن اوری تولیدات حیوانی,بیماری پرندگان ,باکتری شناسی و ویروس شناسی دام و بیماری های خوکی تدریس میشود.

 

تحصیل در رشته دامپزشکی ۵ سال است.

بیش از ۴۶۰۰ دانشجو از کشورهای روسیه,اکراین ,لبنان و سوریه در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

هزینه بیمه پزشکی :۸۵ یورو

هزینه معاینه پزشکی :۷۵ دلار

هزینه خوبگاه در اطاق ۲ نفره :ماهانه ۱۲ – ۸ دلار

رجیستر پلیس :۵۰ دلار

خورد وخوراک :ماهانه ۲۰۰ دلار

دانشگاه دولتی برست brsu

 

 

دانشگاه دولتی برست در سال ۱۹۴۵ تاسیس شد.این دانشگاه متشکل از سه ساختمان دانشگاهی و چهار ساختمان خوابگاه ویک مجموعه ورزشی,کتابخانه ,موزه زیست شناسی,سالن تشریح  است.

دوره های پیش دانشگاهی در دانشگاه برست :

دانشگاه برست ارائه دهنده دوره های پیش دانشگاهی به دانشجویان خارجی میباشد وشروع این کلاسها اول نوامبر میباشد.

هزینه این دوره ۱۶۵۰ دلار است.

رشته های تحصیلی در مقطع ارشد در دانشگاه برست:

فلسفه ,تاریخ ,حقوق ,اقتصاد ,زیست شناسی ,جغرافی ,ریاضیات ,شیمی

رشته های تحصیلی در مقطع دکترا phd :

ریاضیات , شیمی , زمین شناسی, تاریخ , زبان شناسی, زبان بلاروسی , اقتصاد , علوم سیاسی , روان شناسی ,گیاه شناسی

 

 

 

 

 

 

 

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • ببخشید تو کدوم یکی از این دانشگاه ها میشه mba خوند ؟ ایا واسه پذیرش mba باید سابقه کاری داشته باشیم ؟

    پاسخ
    • خیر نیاز به سابقه کاری نداره اما مدرک زبان باید داشنه باشید با وزارت علوم تماس بگیرد تا شرایط ارزشیابی به شما بگن ، دانشگاههای دولتی بلاروس این رشته رو به زبان های روسی ، بلاروسی و انگلیسی ارائه میدن

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

20 − چهار =

فهرست
کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ